lauantai 15. marraskuuta 2014

Uusi karvapallero ja nimiongelma

Mulle on siis tulossa somalityttö joulukuussa sijoitukseen! Nyt asiat on lyöty lukkoon ja olen käynyt vilkaisemassa karvapalleroani Helsingissä. 


Kuvat ei oo nyt ihan parasta laatua, kun luonnonvalo oli rajallinen ja en uskaltanut salamaa käyttää kun pentujen silmien värikään ei ollut vielä vaihtunut pysyvään väriin.



Hän oli aivan järkyttävä sydänten sulattaja. Aaah, mä en kestä!





Mulla on tosiaan sellainen ongelma nyt nimen kanssa, että mun nykyset kissat on nimetty Muumien mukaan (Ninni, Aliisa), mutta koska muumeissa ei oo enää semmosta nimee, jonka kelpuuttasin niin nyt oon sitten miettinyt, että mistä seuraavaksi aion poimia nimen. Mä oon rakastanut muumeja koko ikäni, meillä on yksi lapsivideo, missä luettelen kaikki muumihahmojen nimet. Nyt vanhempana oon ihastellut Tove Janssonin elämää ja taidetta muutenkin. Tykkään ja kunnioitan.


Mutta! Nyt olen päättänyt, että koska toinen aivan ehdoton maailmankaikkeuden lempparini on Studio Ghibli ja heidän tuotoksensa, olen päättänyt nimetä tämän tytön jonkun heidän hahmonsa mukaan. Voin tässä vaiheessa paljastaa, että musta piti alunperin tulla animaatiopiirtäjä, mutta kun en päässyt kouluun (enkä halunnut pitää toista välivuotta), päätin mennä toiselle alalle. 

Nyt kun olen käynyt läpi heidän repertuaariansa (ja yhden ps3-pelin) olen päätynyt kahteen nimeen: Kiki  (Kiki's delivery service) tai Fio (Porco Rosso). Kiki olisi kiva, koska se on suht. suomalainen nimi ja näin sopisi Aliisan ja Ninnin kanssa hyvin yhteen. Mutta jotenkin Fio tuntuu myös tosi hyvältä. Aattelin että ootan kunnes tyllerö tulee mun hoiviin, sitten luonteesta nään kumpi hän on. Näin kävi Aliisankin kanssa, hän sai nimen vasta parin päivän jälkeen luovutuksesta.


Mitä mieltä muut on noista nimistä? Muitakin Studio Ghiblin hahmojen nimiä saa heitellä kehiin! 

8 kommenttia:

  1. I-h-a-n-a somppupentu! ♥ ♥ ♥ Sulan! Kisu näyttää sekä Kikiltä että Fiolta, tsemppiä nimen päättämiseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! <3 Joo mä yritän saaha nimen päätettyä viimestään vuoden vaihtuessa. :'D

      Poista
  2. Voi apua miten söpö prinsessa! ja nuo korvatupsut <3

    VastaaPoista
  3. Olipa hauska löytää blogisi! Minullakin on kaksi Kharn-Ka kissaa, somaleja nämä. Onko tuo tuleva pikkukisu myös Kharn-Ka perhettä vai toiselta kasvattajalta? Mielestäni Aliisan silmissä on todellakin jotain Kharn-Ka:ta. Niin tutuilta näyttää :). Saako udella, ketkä on Aliisan kissaemo ja isä? -Minna (http://oliverjakumppanit.blogaaja.fi/)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, hauskaa! Kyllä vain, uusi kisu on nyt viralliselta nimeltää Kharn-Ka Parisian Princess. ;) Saa udella, eikai siinä mitään salattavaa ole; Aliisan äiskä on siis Kharn-Ka Imperia Isabel "Brandy" ja isä Laire Oira Anor "Onni". :)

      Poista
  4. Okei, ei siis ihme jos jotain samaa näköä löytyy meidän pojista. Brandy on heidän "isoäippä". Brandyn tytär Sherry (sieltä samasta kodista Salosta) on äiti..

    VastaaPoista